Op 6 september werd een cheque van € 2.000 uitgereikt aan de Stichting Stolpersteine Zwolle.

Het geld daarvoor - en nog twee andere doelen - werd in het voorjaar ingezameld door een viertaltal acties: de verkoop van harten van gevulde speculaas, de verkoop van een zalm- en wijnarrangement; een diner met meet and greet met voormalig Olympisch schaatskampioen Gerard van Velde en de netto-opbrengst van onze jubileumviering.

Lionsvriend en bestuurslid Martin Hemmink van de Stichting Stolpersteine Zwolle heeft ons op een clubavond uitgebreid verteld over het ontstaan en de bedoeling van de struikelstenen. Zijn boeienden en hartverwarmende betoog was voor de club reden om dit te steunen. Martin dankt hier 'zijn' club, in aanwezigheid van enkele bestuursleden van de stichting.